Ik zie vaak situaties waarin zowel ondernemers als medewerkers niet genoeg tijd hebben voor de taken waarvoor ze zijn aangenomen en waarin ze uitblinken. De voordelen van digitalisering zijn daarom tweeledig: het verlaagt arbeidskosten, met een vaak snelle ROI, en stelt mensen in staat om zich te focussen op hun kernactiviteiten. Dit leidt niet alleen tot financiรซle voordelen, maar ook tot een hogere werktevredenheid. ๐Ÿ˜Š

Voor een fashionbedrijf hebben we het retourproces geautomatiseerd. De e-commerce manager besteedde maar liefst 40% van zijn tijd aan het verwerken van retouren van orders via de website of marketplaces. Dit was een complex en tijdrovend proces dat handmatig moest worden verwerkt, zowel extern als in hun ERP-systeem. Door een nieuwe aanpak konden we het retourproces automatiseren. Het systeem herkende retourlabels via koppelingen met de vervoerder, en producten werden met barcodes in alle relevante systemen teruggescand. Hierdoor kostte het verwerken van een retour nog maar 2 minuten en kon het door het magazijn worden afgehandeld. De e-commerce manager kon zich weer richten op zijn kerntaken. ๐Ÿš€

Welke terugkerende taken kosten bij jullie onnodig veel tijd? Wie komt niet toe aan zijn of haar belangrijkste taken?

Kun jij als ondernemer doen waar je goed in bent? Hebben je medewerkers voldoende tijd voor hun kerntaken? Laat het me weten!